onsdag 5. oktober 2011

Guds dråper


Bildet viser en bil kjørende bak en lastebil. Et pregende element i bildet er regn, det er nesten lettere å se veien på gpsen enn gjennom ruta. På aftenposten står det at bildet er fra Gulen kommune, Gulen ligger på vestlandet og er ifølge artikkelen norges våteste kommune.

Bildets viktigste virkemiddel er naturen. Det kraftige regnværet og tåken utgjør bildets mening.

Personlig synes jeg det er et godt bilde, det passer til artikkelen og at det nesten er lettere å se vegen på gpset enn gjennom frontruta, utgjør dessuten et søtt paradoks. Bildet gir artikkelen mer håndfast, at Gulen kommune er norges våteste kommune er et faktum jeg personlig ikke velger å tvile så mye som et sekund på! Jeg ble også fascinert av Gulens ordfører Trude Brosvik, som hadde et nærmest sitatverdig utsagn:

"Gud var så fornøyd etter å ha skapt Vestlandet, og så hvor fint det ble, at han bestemte seg for å vaske det hver eneste dag."

Jeg valgte dette bildet fordi jeg synes det er dokumenterende, det passer til artikkelen. I tillegg passer det for å sette en sluttstrek på sommeren og høsten, som tross alt har vært preget av regn, ikke bare på vestlandet!

Artikkelen på Aftenposten.no kan du lese her.

Takk for meg, vi blogges!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar